logotypa europaika

Ανάπτυξη Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Προϋπολογισμός: €15.900.000

Το Έργο υλοποιείται από τη Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΔΜΤΕΕΚ) του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), με όραμα την εξασφάλιση ενός ολοκληρωμένου, ελκυστικού, ευέλικτου και υψηλής ποιότητας συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που να ανταποκρίνεται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της Κυπριακής οικονομίας και κοινωνίας, όπως προκύπτουν μέσα από το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπικό και διεθνές οικονομικό και τεχνολογικό περιβάλλον.

Με κύριο γνώμονα την εκπαίδευση και ενδυνάμωση των μαθητώνv/μαθητριών και τη συμμετοχή των ενηλίκων στη Δια Βίου Μάθηση, με στόχο την απόκτηση βασικών ικανοτήτων και εξειδικευμένων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, το Έργο αποσκοπεί στην ανάπτυξη των υποδομών που στηρίζουν τα πιο κάτω Προγράμματα που αποτελούν τους κύριους πυλώνες του Συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΤΕΕΚ):








Τα Προγράμματα λειτουργούν κάτω από την ευθύνη της Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και εφαρμόζονται στα πλαίσια των γενικότερων μηχανισμών και πολιτικών του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Κατά κύριο λόγο, οι συγχρηματοδοτούμενες δράσεις υλοποιούνται οριζόντια δια μέσω των Προγραμμάτων, με τις συνέργειες αυτές να επιφέρουν εξοικονόμηση πόρων, χρόνου και γενικά μια πιο αποτελεσματική και συμφέρουσα υλοποίηση.

Επωφελούμενη από την εμπειρία στον χώρο της εκπαίδευσης και κατάρτισης μαθητών και ενηλίκων, η ΔΜΤΕΕΚ, ακολουθώντας τον Στρατηγικό Σχεδιασμό του ολοκληρωμένου συστήματος, προχωρεί συστηματικά στην ανάπτυξη και βελτίωσή του.

Εφαρμόζοντας, μεταξύ άλλων, τη φιλοσοφία σχετικά με τη διδακτική μεθοδολογία, όπου οι διδακτικές ανάγκες καλύπτονται από διορισμένους εκπαιδευτικούς της Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), καθώς επίσης από ειδικούς στον χώρο εργασίας μέσω αγοράς υπηρεσιών, ώστε να υπάρχει ευελιξία ως προς την ευχέρεια παροχής εξειδίκευσης, η υλοποίηση του Έργου επικεντρώνεται στους ακόλουθους τομείς, που παρέχονται σε παράλληλα και είναι αλληλένδετοι:
  • Εισαγωγή νέων προγραμμάτων σπουδών και νέων κλάδων και ειδικοτήτων στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
  • Ανάπτυξη του περιεχομένου προγραμμάτων σπουδών της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
  • Ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών, σπουδαστών/σπουδαστριών και εκπαιδευομένων σε θέματα επαγγελματικής σταδιοδρομίας και ανέλιξης.
  • Συστηματική ενημέρωση των εκπαιδευτών/εκπαιδευτριών σχετικά με τις εξελίξεις της τεχνολογίας και επιμόρφωσή τους σε θέματα που αφορούν στις νέες βιομηχανικές μεθόδους και διαδικασίες.
  • Διοργάνωση συνεταιριστικών προγραμμάτων για ορισμένες ειδικότητες της ΜΤΕΕ, του ΣΜΕΕΚ και των ΜΙΕΕΚ.
  • Πρακτική εξάσκηση των μαθητών/μαθητριών και των σπουδαστών/σπουδαστριών των ΜΙΕΕΚ, καθώς και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση για τα άτομα του ΣΜΕΕΚ, για ειδικότητες/ειδικεύσεις οι οποίες απαιτούν δαπανηρό εξοπλισμό.
  • Πρακτική εξάσκηση των τελειόφοιτων μαθητών/μαθητριών ΜΤΕΕ και ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση των μαθητευόμενων του ΣΜΕΕΚ στη βιομηχανία, έτσι ώστε να γίνεται εμπέδωση και εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που παρέχονται στους μαθητές/μαθήτριες από το σχολείο.

Εφαρμόζοντας την πιο πάνω μεθοδολογία υλοποίησης του Έργου, αναμένονται τα ακόλουθα αποτελέσματα/παραδοτέα:

  • Διατήρηση του υψηλού ποσοστού συμμετοχής στα βασικά Προγράμματα που προσφέρει η Διεύθυνση ΜΤΕΕΚ.
  • Αύξηση του αριθμού των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Αύξηση του αριθμού των σπουδαστών που ολοκληρώνουν τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Διατήρηση του ποσοστού εργοδότησης των αποφοίτων των ΜΙΕΕΚ σε πολύ ψηλό επίπεδο.
  • Περισσότερη συμμετοχή σε Προγράμματα μη τυπικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΠΔΒΕΕΚ) που προσφέρονται από τη Διεύθυνση ΜΤΕΕΚ.
  • Βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών.
  • Εκστρατεία Διαφώτισης για το ΣΤΕΕΚ.
  • Αναλυτικά Προγράμματα ΜΤΕΕ ΣΜΕΕΚ και ΜΙΕΕΚ.
  • Εκσυγχρονισμός εργαστηρίων/αιθουσών.